آشنایی با اصطلاحات جواهرات

آشنایی با اصطلاحات جواهرات

چندین اصطلاح مختلف برای اشاره به جواهرات سنگ‌های قیمتی وجود دارد. به عنوان مثال، جواهر فروشی، جواهرات مد، جواهرات دکوراسیون، جواهرات خوب، جواهرات لوکس و جواهرات تاپ، اما همه آن‌ها به چه معناست؟
این جواهرات ممکن است از متریال‌هایی با کیفیت بالا ساخته شده با دست یا از مواد ارزان قیمت و تولید انبوه تولید شوند. یک اصطلاح مرتبط با خانه‌های مد، جواهرات “couture” است که به جواهرات مد نیز اشاره دارد. جواهرات مد یا جواهرات می‌توانند از ارزش قابل توجهی برخوردار باشند، به خصوص اگر توسط طراح مد مشهور تولید شوند.

آشنایی با اصطلاحات جواهرات

آشنایی با اصطلاحات جواهرات

یکی دیگر از اصطلاحات برای جواهرات، جواهرات خوب (fine) است. این یک اصطلاح عمومی برای طلا و جواهر ساخته شده از فلزات و جواهرات گران‌بها است. اما سنگ‌های قیمتی که به طور سنتی به عنوان “ارزشمند” شناخته می‌شوند؛ الماس، یاقوت کبود، روبی و زمرد، لزوما غنی ترین سنگ‌های قیمتی نیستند. در واقع جید، توپاز، تانزانیت، آکوامارین، مروارید و چندین جواهر دیگر به همان اندازه ارزشمند هستند. البته مهم است که چگونه مورد استفاده قرار بگیرند. فلزات جایگزین فلزات گران‌بها نیز در حال محبوب شدن هستند، به این معنی که تعریف «جواهرات خوب» به چیزی متفاوت تبدیل می‌شود.آشنایی با اصطلاحات جواهراتبعضی از جواهرات خوب را صرفا به شکل هنری مشاهده می‌شود. این بدان معنی است که هر قطعه که توسط دست تولید می‌شود، نه تولید انبوه توسط ماشین آلات باارزش است. با توجه به فرهنگ لغت، برای اینکه چیزی خوب باشد، باید از کیفیت، مهارت و ظاهر برتر برخوردار باشد. با این حال، می‌توان آن را نیز با دقت و ظریف ساخت.

“لوکس” یک کلمه اضافی است که برای اشاره به جواهرات استفاده می‌شود. مانند کلمه “خوب”. اگر چیزی لوکس است، آن ضرورت نیست. بنابراین تمام مدل‌های طلا و جواهر می‌توانند لوکس باشند. کلمه “high”نیز برای جواهرات استفاده می‌شود، به این معنی “جواهرات سطح بالا”. این نیز با اصطلاح فرانسه haute joaillerie بوجود آمده است. این معیار نشان می‌دهد که جواهری بسیار گران قیمت است و برای مشترین ویژه ارائه می‌شود.

برای نتیجه گیری، همانطور که می‌گویند، زیبایی در چشم بیننده است زیبا بودن و خاص بودن طلا و جواهر بستگی به نظرات و ترجیحات شخصی دارد. در کل موارد زیر می‌توانند معیار خوبی برای ارزش‌گذاری طلا و جواهر باشند:

سنگ‌ها قیمتی مورد استفاده، رنگ، وزن، سبک و حجم تولید آن.

همچنین انواع فلزات مورد استفاده، میزان و درجه خلوص. در نهایت، کارایی طلا و جواهر باید در نظر گرفته شود، زیرا آثار هنری واقعی نیاز به توجه بیشتری به جزئیات دارند.آشنایی با اصطلاحات جواهرات