آموزش دوخت لباس‌ محلی کردی

آموزش دوخت لباس‌ محلی کردی

آموزش دوخت لباس محلی کردی

پوشاک مردان و زنان کرد شامل تن‌پوش، سرپوش و پای‌افزار است. ساخت و کاربرد هریک از این اجزاء، بسته به فصل، نوع کار و معیشت و مراسم و جشن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد هرچند پوشاک نواحی مختلف کردستان مانند اورامان، کرمانشاه، مکریان، بابان، گروس، مایان، سنندج، ایلام و… متفاوت است، اما از نظر پوشش کامل بدن، همه با هم یکسان هستند.

پیش از ورود پارچه، کفش‌های خارجی و سایر محصولات داخلی به کردستان، بیشتر پارچه‌ها و نیز پای‌افزار مورد نیاز توسط بافندگان و دوزندگان محلی بافته و ساخته می‌شد از نظر بافت پارچه، منطقه سقز و از نظر ساخت پای‌افزار «گیوه» یا «کلاش» و «کالی» اورامانات و آبادی‌های پیرامون کوهستان شاهو مانند هجیج، نودشه و آبادی‌های نوسود شهرستان پاوه چون میریه، خانه‌دره، مژگان، مزوی و وزلی از عمده‌ترین نواحی بافت و صدور پارچه و پای‌افزار در استان به‌شمار می‌رفتند جولایی و بافت پارچه و انواع منسوجات مانند بوزو، برمال، جاجم، بره، پوشمین، موج، جوراب، دستکش، زنگال و کلاء به عنوان حرفه یا کار جنبی بخشی از آبادی نشینان مناطق مختلف کردستان محسوب می‌شد در چهار قسمت کردستان که شامل کردستان ایران، عراق، ترکیه و سوریه می‌باشد شاهد پوشش‌های گوناگونی از لباس کردی می‌باشیم به گونه‌ای که با کمی تغییر نسبت به …

آموزش دوخت لباس‌ محلی کردی

اگر از خیاطی دانشی ندارید و حتی تا به امروز با چرخ خیاطی کار نکرده‌اید در این دوره آموزشی کار با انواع چرخ خیاطی خانگی، صنعتی، سردوز، راسته و… همچنین فنون خیاطی را بصورت کاملا حرفه‌ای می‌آموزید.

سرفصل‌های آموزشی:

آشنایی و کار با چرخ‌های خیاطی خانگی و صنعتی، سردوز و . . .

معرفی مواد و تجهیرات مورد نیاز طراحی و دوخت و مراکز تهیه آن‌ها

آشنایی با اندازه‌گیری اندام

طراحی و ایجاد الگو بر اساس اندازه و سایز

آشنایی با پارچه‌های مورد نیاز و انتخاب پارچه مناسب

انتقال الگو بر روی پارچه

برش الگو بر اساس استانداردهای مورد نیاز

دوخت لباس زنانه کردی

دوخت لباس مردانه کردی

بررسی مشکلات دوخت و نحوه رفع آن

و ارائه نکات آموزنده …

کلاس‌های آموزشی:

جواهر ایران

دوره آموزش حضوری:

جهت شرکت در دوره حضوری آموزش دوخت لباس محلی کردی می‌توانید زمان ثبت‌نام نوع و شیوه برگزاری دوره آموزشی خود را تعیین کنید. تعداد روزهای برگزاری کلاس در هفته و حتی برگزاری کلاس بصورت همه روزه و یا فشرده، همچنین تاریخ شروع دوره به انتخاب شما خواهد بود. کلیه دوره‌های آموزشی بصورت عملی در کلاس‌های تخصصی این رشته آموزش داده می‌شود آموزش از مبتدی تا پیشرفته بصورت حرفه‌ای جهت ورود به بازار کار خواهد بود از مزیت دیگر آموزش در جواهر ایران وجود تنوع دوره‌های آموزشی است که پس از ثبت‌نام، کلاس شما آغاز شده و نیازی به انتظار برای شرکت در کلاس را نخواهید داشت.

کلاس های جواهر ایران

دوره آموزش غیرحضوری:

دوره آموزش غیرحضوری دوخت لباس محلی کردی به صورت یک سایت آموزشی تدوین شده است. این دوره آموزشی شامل درس‌ها، تصاویر، فیلم‌های آموزشی و سایر مطالب مرتبط بوده که به صورت هوشمند، همانند کلاس حضوری طرح‌ریزی شده است. با ورود به بخش آموزش غیرحضوری، می‌توانید به یادگیری این دوره با همان کیفیت کلاس حضوری بپردازید. دسترسی به دوره آموزشی در طول مدت زمان آموزش بدون محدودیت زمانی بوده و این امکان فراهم خواهد بود که در هر زمان به صورت آنلاین با اساتید جهت رفع اشکال و پرسش و پاسخ در ارتباط باشید.

پس از ثبت‌نام در کلاس غیرحضوری، نام‌کاربری و کلمه‌عبور به آدرس‌ ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس از دریافت اطلاعات می‌توانید در سایت آموزشی وارد پنل کاربری خود شده و دوره آموزشی را آغاز نمایید.

آموزش دوخت لباس‌ محلی کردی

دوره آموزش آنلاین:

جهت شرکت در کلاس آموزش آنلاین دوخت لباس محلی کردی می‌توانید بصورت وبینار در این دوره آموزشی شرکت کرده و به صورت آنلاین در کلاس حضور داشته باشید پس از ثبت‌نام، با نام‌کاربری و کلمه‌عبور وارد پنل کاربری خود در سایت آموزشی شده و دوره آموزشی را در ساعات و روزهای مشخص شده به شکل تصویری و برخط آغاز نمایید.

جواهر ایران

مدارک اعطایی مجتمع آموزشی جواهر ایران:

در پایان دوره آموزش دوخت لباس محلی کردی در آزمونی که جهت اطمینان از فراگیری شما برگزار می‌شود شرکت کرده و پس از تعیین صلاحیت علمی شما، گواهینامه مهارت بین‌المللی سازمان فنی‌وحرفه‌ای کشور برای شما صادر خواهد شد. با دریافت این لایسنس بین‌المللی می‌توانید به عنوان خیاط لباس محلی کردی از مزایای آن در سرتاسر دنیا برخوردار شوید.

لازم به یادآوری است مدارک اعطایی این مجموعه مورد تایید سازمان بین‌المللی کار ILO بوده و در بیش از ۱۷۲ کشور دنیا از جمله امریکا، کانادا، استرالیا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به عنوان سابقه کار و تخصص شغلی حائز اهمیت می‌باشد.

آموزش الگو سازي لباس با نرم افزار

برگشت درباره مجتمع اموزشی جواهر ایران