فروشندگی طلا و جواهر

فروشندگی حرفه‌ای طلا و جواهر چگونه است ؟

فروشندگی طلا و جواهر

فروشندگی بنکداری طلا

فروشنده بنکدار شخصی است که کارهای تولید شده کارخانه‌های طلا و جواهرسازی را به صورت عمده و در وزن بالا خریداری می‌کند و آن را به صورت عمده به مشتریان خود ارائه می‌دهد. سود فروشنده بنکدار به صورت درصدی به اجرت ساخت طلا اضافه می‌شود. سود فروشنده‌های بنکدار معمولا بین ۲۰ درصد تا ۳۰ درصد اجرت هر ۱ گرم می‌باشد.

فروشندگی کیفی طلا

گروه دیگری از فروشندگان طلا هستند که کار بنکداری را به صورت سیار انجام می‌دهند که به آن‌ها فروشندگان کیفی می‌گویند. این فروشنده‌ها کار خود را به مغازه‌دارها ارائه می‌کنند. فروشندگان باید کارت و مجوز رسمی از اتحادیه طلا و جواهر داشته باشند.

فروشندگی جزء طلا

فروشنده‌های جزء طلاهای خریداری شده از بنکدار را به صورت جزیی می‌فروشند. در این نوع فروشندگی چهار عامل مهم وجود دارد. این عوامل عبارتند از : قیمت روز طلا ، اجرت طلا ، وزن طلا ، سود فروشنده .قیمت روز طلا یا مظنه یا فی طلا عموما در ایران را براساس یک مثقال طلای ۷۰۵ یا ۱۷ عنوان می‌شود و فروشنده‌ها می‌توانند آن را به گرم و عیار مورد نیازخود تبدیل کنند.

اجرت ساخت طلا

اجرت ساخت طلا مبلغی است که به عنوان دستمزد ساختن هرگرم طلا به کارخانه و یا کارگاه پرداخت می‌شود .اجرت ساخت طلا در هر طرحی متفاوت است.

سود فروشنده ی طلا

سود رایج برای فروشنده‌های طلا بین ۳ درصد تا ۷ درصد است.برای محاسبه قیمت فروش طلا به چهار پارامتر نیاز دارید.

اول ….

تمامی این موارد در دوره‌های آموزش فروشندگی طلا و جواهر  به شما آموزش داده می‌شود.